Metoda predării viorii a fost concepută pentru copii, care studiază vioara în cadrul Filarmonicii de copii. Copii din Vlăhiţa sat şi împrejurimi, de mult beneficiază de posibilitatea de a însuşi vreun instrument. Deja la începutul anilor 1900 învăţători şi cantori s-au ocupat de această activitate. La aceste activităţi copii însuşeau interpretarea câtorva melodii populare adunate într-un caiet.
Micii violonişti de obicei studiază vioara timp de trei ani la vârstele de 9-12 ani. Cei trei ani au fost împărţiţi în patru caiete.
Caietul I.-II. cuprinde mici melodii şi exerciţii de degetaţie.
Caietul III. cuprinde game până la un diez şi un bemol la armură cu exemple melodice de cântece populare.
Caietele IV., V cuprind fragmente ale muzicii clasice şi exerciţii de degetaţie mai complicate.
Tipărirea şi legarea caietelor s-a făcut din surse proprii sub îndrumarea lui Elekes István, conducătorul Cercului de informatică.