Pécsváradi történelem

Fátyolfelhős szellős reggel csalogatta elő szálláshelyeikről a Geresdlakon illetve Pécsváradon nyújtózkodó gyermektársaságot.

Két busz népe Geresdlakról és a Pécsváradon lakók 10:30-ra verődött össze a Zengő alatti pécsváradi várban. 896-ban itt létesített Szent István királyunk monostort. Bencés szerzetesek sürgölődtek a kőfalak mögött. Ezen a helyen Géza fejedelem, István király, Mária Terézia, Széchenyi István is megfordult. Közelről megszemlélhettük a Szent korona hiteles másolatát, szembenéztünk a kápolnában őrködő bizánci angyallal, hűsültünk a pincében kongó boroshordók közt. Itt gyermekjáték tér is működött, kugli, társasjáték, építőkocka.

Egy órás középkori történelmi séta után Pali bácsi nyugalmazott református lelkész tanyáján finom gulyással várt Katona Csaba és csapata. (Molnár Veress Pali bácsi volt az egyik svédországi meghívónk.)

Nyugis délutáni lustálkodással tiszteltük meg a fenséges ebédet. Előkerült a fűnyíró traktor, a pletykarepertoár a diófahintáztató. Nyeltünk barackot, fügét, port. Fésültünk idegszálakat, hajat, hogy szépüljünk az esti koncertre.

A pécsváradi barokk stílusú Nagyboldogasszony tiszteletére felszentelt templomban zendült a dal. Nagy sikert arattunk. Fenséges lakoma követte a koncertet: töltelékes káposzta illatozott a vár étterme előtti terített asztalon. Isten fizesse meg! Hála mindenért!

21: 30- kor zártuk a közös programunkat. Nyugodalmas jó éjszakát! (Lőrincz Szerénke)

A pécsváradi plébános köszönetnyilvánítása itt olvasható!