Végre itthon, kipihenve.

Nem gondoltuk, hogy Anglia után lehet újabb élményeket halmozni. Lehetett.

A júliusi turnénk első állomásán már éreztük, hogy itthon vagyunk. Ótelek az 1.000 fős település kitett magáért: házi tyúkhúsleves, töltött káposzta, akár egy lakodalom.

Hálából jót nótáztunk a kistemplomban, miután 80 gyermek családokhoz került szállásra. A többiek közösségi helyeken (Gazdakör, Vadásztársaság, Plébánia, Kultúrszínpad matracain) pihentünk. Kozma István és csapata bebizonyították, hogy kis település is lehet nagy. Heinrich József plébános Portik papbácsi volt osztálytársából pedig csordult az emlékezés. A település román polgármester asszonya trikolórt öltve emléklapot adott át. Képek.

A reggeli indulást jó volt sürgetni, mert a határállomáson igencsak elhúzták az időt, mindenkit átvizsgáltak. Emiatt a mórahalmi strandolásunk rövidebbre sikerült, de a készülődő kánikulában annál jobban esett. Az ingyenes strandbelépőt köszönjük Magyar Rozi és Nógrádi Zoltánnak. Megígértük: jövőben ott is énekelünk egyet.

Na meg aztán Sümeg!!!!!!!.....a Püspöki Palotával, a várával, a vendégszeretetével, a lovas tornával, a kolostorral, annak templomával, Maulbertsch-csel, a fogadóinkkal.... s még sorolhatnánk. A fesztivál esti koncertjei közül kimagasló volt a Republic, ott csápolt az egész Fili. A szállások élményszerűek, mind a három helyszín. A Gyermekfilharmónia előadásai: 8 - 9,20 - 9,60. Újból bebizonyosodott, hogy a Gyermekfili nem fesztiválzenekar, a gyermekek és közönség személyes kapcsolata a meghatározó. Így nyerhetett nagyot a szombati filipólós sátor-koncertünk, még nagyobbat a ferences templom szentélyében való fellépésünk 2023. július 9-én. Ezzel a koncerttel köszöntük meg az Önkormányzatnak és Végh László polgármesternek gondoskodásukat, szeretetüket. Rita, Kati, Attila, Lívia, a szakácsnők, a ferencesek mind filibarátok!!

Karcagon is határtalan szeretet fogadta a Filit. Váczi Ica néni meghívására érkeztünk, de a szállásunkat, étkezésünket a katolikus iskola közössége és a polgármesteri hivatal intézte.

Szepesi Tibor polgármester hétfő délutánra a strandot kizárólag a Filinek adta át. A fedett részben halálozás, úszóverseny, lovas turnír zajlott. A templomi koncertünkre két árnyék vetődött: az irdatlan hőség és a fokozatosan elterjedt egynapos vírus. A koncertünk ennek ellenére kitűnőre sikerült, a közönség egyszerre csodálhatta a zenei teljesítményt valamint az erőnlétet, hősies kitartást. A Katona Szabi képeit nézegetve elképzelhető, mi minden került a naplókba. Köszönjük a meghívásokat!

Gazdag nyarunk van: a Városnapokon szombaton lépünk fel, két hétre rá, július 29-30-án Szovátán és Nyárádszeredában, végül aug. 5-én Miklósváron. Azután csönnnd.